دوشنبه ۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

مجموعه تلویزیونی «کشیک قلب» که ویژه شب‌های قدر‌ ماه رمضان امسال تولید شده، تنها پس از پخش یک قسمت حاشیه‌ساز شد و با برانگیختن اعتراض سازمان نظام پرستاری، رکورد «در حاشیه» مهران مدیری را در عرصه سرعت در جنجال‌آفرینی شکست.

ماجرای اعتراض پرستاران به سریال شب قدر

به گزارش همشهري، اين سريال 5 يا 6 قسمتي كه نخستين تجربه كارگرداني حسين مهكام براي قاب كوچك تلويزيون است، در قسمت اول حرف‌هاي عجيب پرستاران زن بيمارستان آن هم در شب قدر را نشان داد كه از همان ابتدا هم مي‌شد حدس زد توان حاشيه‌سازي دارد. بدگويي پشت سر پزشك معتقد و نمازخوان بخش، تأكيد بر اعتقاد نداشتن به شب‌هاي قدر و دروغگويي براي فرار از بار مسئوليت حرف‌هايي بود كه از زبان 3پرستار بيرون آمد.

همين صحنه كوتاه يكي دو دقيقه‌اي كافي بود تا اين بار جامعه پرستاران اعتراض خود را به ارائه تصوير نامناسب از اين قشر شريف به گوش مديران تلويزيون برسانند. در بخشي از بيانيه سازمان نظام پرستاري آمده است: «در اين فيلم(!) چهره‌اي از پرستار به نمايش گذاشته شد كه در حافظه پرستاران جاي ندارد... سؤال جامعه پرستاري از سازندگان اين مجموعه كه از قضا 3پزشك هم هستند اين است كه مشاور شما چه‌كسي بوده است؟»

گرچه بعيد است اعتراض پرستاران به كشيك قلب ره به جايي ببرد و قطعا پيش از جدي شدن اعتراض، پرونده سريال بسته مي‌شود اما جنجال‌سازي همين مجموعه كوتاه هشداري است به مديران تازه تلويزيون كه راه تكرار بر خطر ببندند و از تجربه تلخ درحاشيه درس عبرت بگيرند؛ سريالي كه قرار بود در نقد رفتار برخي پزشكان باشد و بعد به شيري بدون يال و دم و اشكم تبديل شد كه فصل دوم آن بدون كمترين واكنش آمد و رفت.

پرداختن به مضامين پزشكي و به تصوير كشيدن پزشكان و پرستاران در فضاي بيمارستان از «شوكران» بهروز افخمي تا امروز به موضوعي تبديل شده كه بيش و پيش از سرگرم كردن مخاطبان، توان جنجال‌سازي و حاشيه‌پردازي دارد. در شرايطي كه وزير و سخنگوي وزارت بهداشت در موضوع فيش‌هاي حقوقي نجومي جانب همكاران خود را گرفته‌اند، سازندگان كشيك قلب بي‌ترديد بايد حق را به پرستاران بدهند و با يك عذرخواهي پرونده را زودتر ببندند.

کد خبر 338366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha